طراحی-لوگو

وجود شرکت های متنوع باعث شده است که هر شرکتی به فکر طراحی لوگو برای شرکت خود بیفتد تا مردم آن شرکت را با یک برند اختصصاصی بشناسند. لوگو از ترکیب نوشته ها و تصاویر تشکیل شده است. همان طور که قبلا اشاره شد، لوگو برای شناسایی شرکت ها و برندهای مختلف استفاده می شوند. شرکتی که دارای لوگو باشد، به مشتریان خود نشان می دهد که نام شرکت چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد. نکاتی که هنگام طراحی لوگو باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

baner

لوگو باید به مدت ۱۰ تا ۵۰ سال ماندگار باشد. علاوه بر آن، زمانی که سایز آن را کم و زیاد می کنیم، نباید کیفیت آن از دست برود. برند یک شرکت باید مناسب آن بوده تا مشتریان اشتباه را به سمت خود نکشاند. در آخر برند باید طوری طراحی شود تا در ذهن مشتری به صورت همیشه ماندگار باشد. در ادامه به اهمیت طراحی یک لوگو و مراحلی باید جهت طراحی آن طی شود توضیح داده شده است. اگر مایل هستید تا برای شرکت خود لوگو طراحی کنید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

طراحی اختصاصی ۱۰۰%
تجربه کاری ۹۰%
رضایت مشتری ۹۵%

اهمیت طراحی لوگو

زمانی که شرکتی سفارش طراحی لوگو را به طراح می دهد، طراح سعی می کند تا با شناختن شرکت و افرادی که در آنجا کار می کنند، یک لوگوی مناسب طراحی کند. مهم ترین نکته ای که یک طراح هنگام طراحی لوگو باید به آن دقت داشته باشد، سادگی آن است. زمانی که به لوگوهای شرکت های سرشنان جهان مانند اپل، فیس بوک، سامسونگ و غیره دقت کنید، خواهید دید که تمامی آن ها دارای سادگی می باشند.

علاوه برآن، زمانی که طراح قصد طراحی یک لوگو را دارد، باید دقت کند که لوگو پیام درستی را به مخاطب برساند تا آن شرکت به سود برسد. زمانی که شرکت لوگوی حرفه ای طراحی نکرده باشد، هر چقدر هم که خدمات شرکت شما عالی باشد، شما با شکست روبه رو خواهید شد. چرا که با یک لوگو و برند اشتباهی و نامناسب ممکن است که مشتریان اشتباهی جهت دریافت خدمات به شرکت شما مراجعه نمایند. بنابراین، دقت نمایید که لوگویی که طراحی می شود باید متناسب با اهداف شرکت و کسب و کار شما باشد.

طراحی لوگو

یک طراح، زمانی که سفارش طراحی یک لوگو را می گیرد، در وهله اول باید با مشتریان خود در ارتباط باشد. سپس، از اهدافی که مشتری دارد، لیستی تهیه می کند. همین لیست اهداف باعث ایجاد لوگو خواهد شد. زمانی که طراح لیست اهداف را تهیه می کند، باعث می شود که لوگوی طراحی شده عملکرد بالایی داشته باشد.

در ادامه مراحلی که یک طراح جهت طراحی یک لوگو باید پشت سر بگذارد، آمده است. مراحل عبارتند از:

  • تحقیق درباره شرکت
  • تحقیق درباره صاحب کسب و کار
  • طراحی اولیه و تجدید نظر

تحقیق درباره شرکت و کسب و کار

همان طور که قبلا اشاره شد، تحقیق درباره شرکت و مشتری که سفارش لوگو دارده است، اولین قدم می باشد. این کار باعث می شود تا اهداف شرکت را بهتر بشناسید. زیرا طراحان درباره زمینه شغلی و کسب و کاری که مشتری دارد، اطلاعاتی ندارند بنابراین، تحقیق درباره آن می تواند کمک شایانی جهت طراحی یک لوگو به آن ها کند. یک طراح باید بداند موضوع چیست و چه چیزی مناسب برند شرکت می باشد. برای اینکه اهمیت موضوع را بهتر درک کنید، یک مثالی می زنیم.

برای مثال، برند یک آژانس مسافرتی با برند یک گروه موسیقی یا یک شرکت تجاری باید تفاوت داشته باشد. زیرا هر کدام از آن ها خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. جهت طراحی برند برای هر یک از کارهای نام برده شده، طراح در ابتدا باید تحقیق کند و ببیند برندهایی که در هر کدام از کسب و کارها توسط شرکت های رقیب استفاده می شود، چگونه بوده و چه خصوصیاتی دارد.

پس از اینکه طراح از کسب و کار و شرکت شناخت کافی پیدا کرد و اطلاعات لازم را به دست آورد، مرحله بعد شناخت صاحب شرکت یا کسب و کار می باشد. طراح باید بداند که رئیس کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می دهد و چه قشر از جامعه ای را مورد هدف قرار داده است. برای اینکار، طراح می تواند اطلاعاتی از او و شرکایش را بدست آورد. اینکه آن ها چه کسانی هستند، چه خدماتی را ارائه می دهند و مشتریان آن ها چه کسانی می باشند.

بعد از پرس و جو از صاحب کسب و کار و شرکای او، وی به ارزش خود را به صورت عمیق توضیح می دهد. با این کار، هدف و ارزش کار به درستی مشخص خواهد شد. این کار به خصوص برای شرکت و کسب و کارهای نوپا مناسب است. چرا که، آن ها شناخت دقیقی از خود پیدا خواهد کرد و به علاوه، تفاوت خود را با بقیه شرکت ها بفهمند.

طراحی لوگو

طرح اولیه لوگو و تجدید نظر

زمانی که طراح شرکت و صاحب کسب و کار را شناخت، به طور معمول، ایده هایی جهت طراحی لوگو به ذهن او خواهد رسید. دقت داشته باشبد که لوگویی که طراحی می کنید، متناسب با کار شرکت بوده و تقریبا همسو با شرکت های رقیب باشد تا مشتریان اشتباهی را جذب نکند. زمانی که طراح، طراحی خود را انجام داد، به مشتری ارائه می دهد. بعد از آن ممکن است که مشتری چند تغییر جزیی را بخواهد. طراح موظف است که تغییرهایی که مشتری گفته است را اعمال نماید. زمانی که طراح کار طراحی را به پایان رساند و تغییرات گفته شده را اعمال کرد، به مشتری ارائه می دهد.

زمانی که مشتری جهت طراحی یک لوگو به ما مراجعه می کند، ما این مراحل را به او معرفی کرده و توضیح خواهیم داد. بدین ترتیب، نحوه طراحی در ذهن مشتر طبقه بندی شده و گمراه نخواهد شد. طراحان جهت طراحی برند، بیشتر به جذابیت لوگو می پردازند. استفاده از فونت ها و استایل های مناسب در زیبایی برند تاثیر به سزایی دارد. اگر قصد دارید برای شرکت یا کسب و کار خود یک برند طراحی کنید، وقت خود را تلف نکرده و با ما تماس بگیرید. کار حرفه ای رو از ما بخواهید. متناسب با هر بودجه ای که دارید . شرکت ما جهت طراحی لوگو خدمات بسیار عالی با قیمت مناسبی را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

Share:
Call Now Button