پیدایش تاریخچه طراحی لوگو

بدون شک برای افرادی که کسب و کار و شرکت خود را دارند و یا برای طراحان دانستن تاریخچه طراحی لوگو و به وجود آمدن آن جذاب است.

آنچه را که ما به عنوان طراحی لوگو در نظر می گیریم، تصاویر ساده و نمادین که نشان دهنده مارک های منفرد است. اغلب یک پدیده مدرن تلقی می شود. اما انسان ها صدها، حتی هزاران سال است که با استفاده از نشان ها و علائم امضاء، خود را شناسایی و متمایز می کنند.

در حقیقت، بسیاری از کارهای طراحی نمادین در طول تاریخ ثبت شده، درمورد برقراری ارتباط بصری هویت است.

تاریخچه طراحی لوگو به تاج های خانوادگی باستان، هیروگلیف و نمادگرایی برمی گردد.

نسخه های اولیه لوگوها در قرون وسطی (حدود سال ۱۳۰۰ میلادی) ایجاد می شدند.

زیرا، مغازه ها و بارها از علائم و نشانه ها برای نشان دادن آنچه انجام می دادند استفاده می کردند. اولین طرح های مدرن لوگو در اوایل دهه ۱۹۰۰ ایجاد شدند که در کنار چاپ انبوه تکامل یافتند.

در ادامه با یک راهنمای سریع در مورد تاریخچه طراحی لوگو، که ارتباطات تاریخی را برجسته می کند و به هر کسی که امیدوار به طراحی لوگو است، کمک کنید، چیزی قدرتمندتر و موثرتر ایجاد می کند.

هنرهای گرافیکی در تاریخچه طراحی لوگو

تاریخچه طراحی لوگو به ۷۰۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. بین ۷۰۰۰۰ و ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد، افراد بدوی از سراسر جهان با نقاشی حیوانات در غارها پایه های هنرهای گرافیکی را ریختند. در حدود ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد، مردم در آشور، مصر، کارتاژ، فارس، رسانه و سومر سفالگری ایجاد کردند.

به طوری که، اطلاعات زیبایی شناختی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی-اجتماعی و مذهبی را با یکدیگر در میان می گذاشتند.

حتی در این بازه های دور و بدوی تاریخ، مردم و فرهنگ ها با نمادها و تصاویر خود و ایده های خود را نشان می دادند.

در هیچ کجا به اندازه مصر باستان، از حدود هزاره چهارم قبل از میلاد، آشکارتر نبود. مصری ها نه تنها هیروگلیف، یک سیستم رسمی نوشتن، که در آن تصاویر نمایانگر کلمات یا اصوات بودند، توسعه یافتند، بلکه هنرمندان پرکاری نیز بودند.

نقاشی ها و مجسمه های آن ها شامل تصاویر و رنگ های نمادین خاصی بود که مفاهیم خاصی را در خود جای داده بودند.

تایخچه طراحی لوگو در مصر

بین سال های ۲۱۲۵ و ۱۹۹۱ قبل از میلاد، شبکه ها در طرح های مصری ظاهر شدند. این پیشرفت برای طراحی لوگو ضروری است.

زیرا تضمین می کند هنرمندان به طور موثر نسبت ها و نسبت ها را حفظ می کنند. تولید مثل یکنواخت همان طرح را تضمین می کند.

نه اینکه بگوییم مصری ها انحصار استفاده نمادین از تصاویر را داشتند.

در همین بازه زمانی، ریشه های خوشنویسی به صورت شخصیت در چین گسترش یافت. در اینجا هر کلمه یا ایده نماد خاص خود را داشت.

و این بنیاد بر زبان های بعدی، حتی زبان هایی که کمتر بصری بودند (مانند انگلیسی) تأثیر می گذارد.

وجود کاغذ در توسعه لوگو

وجود کاغذ تاثیر به سزایی در طول تاریخچه طراحی لوگو داشت. تا سال ۱۰۵ میلادی صنعت تولید کاغذ در چین آغاز شد.

حدود ۶۱۰ میلادی به ژاپن گسترش یافت. در مقابل، حدودا در سال ۱۲۷۶ میلادی بود که کاغذ برای اولین بار پس از واردات توسط بازرگانان عرب به اروپا در ایتالیا ساخته شد. سرانجام در انگلیس در حدود سال ۱۴۹۵ میلادی ساخته شد.

یوهانس گوتنبرگ در سال ۱۴۴۰ ماشین چاپ را اختراع کرد.

که باعث شد تولید مواد چاپی بسیار رایج شود و زمینه را برای طراحی لوگو مدرن فراهم کند. زیرا نویسندگان و چاپگرهای مواد سعی در ادعای مالکیت آثار خود داشتند.

کاغذ در تاریخچه طراحی لوگو

در اواخر قرن پانزدهم، چاپگرهای مختلف از لوگو برای شناسایی آثار خود استفاده می کردند.

با چاپ، کارهای چاپی بیشتری می آیند. در اواسط دهه ۱۶۰۰ اولین روزنامه چاپی را با تیراژ منظم دیدیم. چاپ دلایل جدیدی به مشاغل ارائه داد تا خود را از رقابت جدا کنند.

آن ها نمی خواستند برای تبلیغ هیچ کفشدوزک قدیمی پول بپردازند. آن ها می خواستند فروشگاه کفشدوزک خود را تبلیغ کنند.

صنعت سازی و تبلیغات در گسترش نام تجاری

صنعت سازی در توسعه طراحی لوگو تاثیر بسزایی داشت. به همین جهت می توان آن را جزء تاریخچه طراحی لوگو دانست.

هنگامی که به انقلاب صنعتی فکر می کنیم، اولین چیزی که برای بیشتر مردم به ذهن خطور می کند، موتورهای بخار، کارخانه های عظیم و زباله سوز است. اما این تنها نوع فناوری نبود که در قرن نوزدهم پیشرفت کرد.

در طول دهه ۱۸۰۰، تولید انبوه مواد چاپی با تغییر در ساختار چاپخانه و طراحی جدید بخارپز آن امکان پذیر شد.

کرومولیتوگرافی، که برای اولین بار امکان چاپ رنگی به صورت انبوه را فراهم می کند، در سال ۱۸۴۰ به ایالات متحده آمد و برچسب ها، تبلیغات و پوسترهای چاپی رنگارنگ به یک دید عادی تبدیل شد.

تاریخچه طراحی لوگو در جهان

همچنین با انقلاب صنعتی، طبقه متوسط به وجود آمد. برای اولین بار افرادی که در رده های بالای جامعه نبودند درآمد قابل استفاده داشتند.

این امر منجر به افزایش مراکز خرده فروشی و شهری می شود.

به طور طبیعی، همانطور که مشاغل خود را تثبیت و رشد می کردند، مارک تجاری تکامل یافت.

پیداش لوگو امروزی

آنچه در تاریخچه لوگو اهمیت دارد، پیدایش کامپیوترها می باشد. در دهه ۱۹۷۰، فناوری های تولید شده توسط کامپیوتر (CGI) و نقاشی با کمک کامپیوتر (CAD) ساخته شدند.

در دهه ،۱۹۹۰ شاهد رایج شدن کامپیوتر شخصی بودیم. و در اوایل دهه ۲۰۰۰، Adobe این دیزاین و فتوشاپ را توسعه داد. ابزارهای پیچیده طراحی گرافیک دیجیتال را برای توده ها به ارمغان آورد.

جامعه با دوره دیجیتال شروع به تغییر کرد. مردم شروع به مصرف بیشتر و بیشتر رسانه های خود در صفحه نمایش کردند.

طراحان و مارک ها با لوگوهای خود شروع به خلاقیت می کنند.

به عنوان مثال، در دهه ۱۹۸۰، MTV آمد و یک لوگو اساسی گرفت و باعث تغییر مداوم آن شد. این پویایی که لوگو تجاری را تعریف کرد.

کامپیوتر در تاریخچه طراحی لوگو

همانطور که لوگو متحرک بود، منفجر می شد، فرو می ریخت و در غیر اینصورت مدام تغییر می کرد.

پیام جایگزین و مارک MTV را تقویت می کرد. قبل از صفحه های دیجیتال، این دستکاری امکان پذیر نبود.

آنچه که دهه ۲۰۱۰ به ما آموخته این است که مارک ها باید از سازگاری در لوگوهای خود استقبال کنند.

روزگار گذراندن نسخه های یک نسخه از لوگو در مدت ۲۰ تا ۳۰ گذشته است.

حتی مارک های بزرگ نیز این واقعیت را پذیرفته اند که برای در جریان ماندن، باید لگوهای خود را مرتبا به روز کنند.

توجه داشته باشید که این به معنای انجام یک تعمیرات اساسی نیست. بلکه به معنای ایجاد تغییرات سبک ظریف در لگو خود برای به روز نگه داشتن آن است. در این مطلب به طور خلاصه تاریخچه طراحی لوگو را بازگو کردیم. تیم آدان لوگو آماده است تا برای شرکت و کسب و کار شما بهترین لوگوها را طراحی کند. با ما تماس بگیرید.

کار حرفی و باکیفیت کتناسب با بودجه شما و تحویل فوری

Share:
Call Now Button