تاریخچه طراحی لوگو اپل

تاریخچه طراحی لوگو اپل در جهان

برای کسانی که علاقه مند به طراحی لوگو می باشند یا به عنوان یک طراح لوگو کار می کنند، تاریخچه طراحی لوگو اپل یکی از جذاب ترین موضوعات در بحث لوگو می باشد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال ۱۹۸۱، سوالی از یک روزنامه نگار وجود داشت که چرا جابز نام اپل را انتخاب کرده است. وی در پاسخ به این سوال، «من سیب را دوست دارم و دوست دارم آن را بخورم. اما ایده اصلی پشت اپل، آوردن سادگی به مردم با پیچیده ترین روش است و این، چیز دیگری نیست.» میوه آفرینش، اپل. ساده اما قوی بود. در این مقاله به ما بپیوندید تا درباره تاریخچه طراحی لوگو اپل بحث کنیم.

تاریخچه اولین طراحی لوگو اپل

اولین لوگو در بحث تاریخچه طراحی لوگو اپل، به سیب بر می گردد. همه چیز با یک میوه شروع شد. علیرغم داشتن نام اپل، اولین لوگو این شرکت شکل فیزیکی یک سیب را توصیف نمی کند. اولین لوگو توسط رونالد وین ایجاد شد. یکی از آن ها در اوایل سال ۱۹۷۶ شرکت اپل را بنیان گذاشت. که می خواست قانون گرانش را الهام گرفته از یک سیب ارائه دهد.

اولین تاریخچه طراحی لوگو اپل

اولین تصویری که نماینده شرکت رایانه بود، ایزاک نیوتن بود. مردی که با کشفیات خود در زمینه گرانش انقلابی در علم ایجاد کرد. چگونه او این را فهمید؟ سیبی روی سرش افتاد. اولین لوگو اپل تصویری از این واقعه بود. به طوری که، با نیوتن زیر درخت سیب نشسته است.

لوگو شامل نقل قولی از ویلیام وردزورث، شاعر عاشقانه انگلیسی بود که می گفت: «نیوتن … ذهنی برای همیشه در دریاهای فکر عجیب و غریب.» شعر روی قاب لوگو نوشته شده است. با این حال، این استفاده از این لوگو خیلی دوام نیاورد.

استیو جابز، که نقش های زیادی را در اپل برای تجارت طراحی انجام داد، تصمیم گرفت که قصد دارد چیز جدیدی را برای لوگو کشف کند. چیزی متفاوت. وی معتقد بود که اصل بسیار قدیمی است و استفاده از آن برای تولید یک تصویر در اندازه کوچک دشوار است. لوگو با کامپیوترهای مدرن اپل که تحت تأثیر قرار گرفته اند هماهنگ است.

تاریخچه لوگوی چند رنگ اپل

بعد از لوگویی که نیوتن در آن بود، لوگوی دوم اپل، یک سیب بود که چند رنگ داشت. لوگوی چند رنگ اپل قبل از اینکه توسط استیو جابز کمتر از یک سال پس از بازگشت به اپل در سال ۱۹۹۷ مورد تبر قرار گیرد، ۲۲ سال در حال استفاده بود.

تاریخچه طراحی لوگو اپل رنگی

به جای آن یک لوگوی جدید بود که راه راه های رنگارنگ را از بین برد و جایگزین آن کرد یک ظاهر تک رنگ مدرن تر که طی چند سال گذشته اندازه ها و رنگ های مختلفی به خود گرفته است. شکل کلی لوگو، اما از ابتدای شکل گیری ۳۳ سال پیش بدون تغییر مانده است.

لگوی سیب گاز زده ممکن است کاملا سابقه داشته باشد. تاریخچه طراحی لوگو اپل که یک سیب گاز زده بود، ممکن است قسمت های آن برای مردم ناشناخته مانده باشد. با این حال، این باعث نشده است که لوگو در سراسر جهان شناخته شود. در واقع، این شرکت حتی نیازی به چاپ نام خود در کنار آرم ندارد. خود این آرم همه چیز را می گوید.

مدیر سابق اپل، ژان لوئیس گاس، این آرم را «نماد شهوت و دانش» خواند. لوگو اپل نمادی از استفاده ما از کامپیوترهای آن ها برای به دست آوردن دانش و ایده آل، روشنگری نژاد بشر است.

آرم سیب تک رنگ

لوگوی اپل فعلی، لوگوی امروزی که همه می دانند، به این دلیل ساخته نشده است که استیو جابز همیشه به دنبال تغییر اوضاع است. وقتی جابز در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت، این شرکت خونریزی زیادی داشت و جابز فهمید که لوگو اپل می تواند به نفع آن ها استفاده شود.

تاریخچه طراحی لوگو اپل تک رنگ

اگر شکل لوگو اپل به طور جهانی قابل تشخیص بود، چرا آن را در جایی قرار نمی دهید که مردم می توانند آن را ببینند؟ هنگامی که اپل اولین iMac خود را با نام Bondi Blue منتشر کرد، لوگو تغییر کرد و رنگ های رنگین کمان نادیده گرفته شد. آرم رنگین کمان در کامپیوتر آبی آسمانی احمقانه، کودکانه و نامناسب به نظر می رسید.

تاریخچه طراحی لوگو اپل نمادین

با وجود تغییر رنگ، سالم ماندن شکل سیب. رنگ روی لوگو اپل در آینده به تعریف محصولات اپل ادامه خواهد داد. جانوف ارزیابی می کند که هر از گاهی تغییر رنگ لوگو اپل خوب به نظر می رسد. هر رنگ و خط مطابق با شرایط موجود مطابق با اهداف است. وی معتقد است استیو جابز از این طراحی آگاه بوده و اپل تیم طراحی گرافیک و همچنین طراحی صنعتی قدرتمندی دارد.

آنچه در تاریخچه طراحی لوگو اپل دارای اهمیت است، تغییرات اندک بود. تغییر اندک توسط لاندور و همکاران به این دلیل بود که لندور از Macs با استفاده از نرم افزار Adobe استفاده کرد، ابزاری که جانوف در سال ۱۹۷۷ برای تصحیح لوگو ، هندسی و متقارن تر بودن آن نداشت.

آرم امروزی

در صنعت فناوری در تاریخچه طراحی لوگو اپل، جانوف بعدا روی طرح های IBM و Intel کار کرد. راب جانوف خودش از یک طراحی ساده لوگو شخصیت، فولکس واگن، NBC و FedEx خوشش می آید. او لوگوهای فضایی مثبت و منفی را دوست دارد. جایی که چیزی در آنجا آشکار خواهد شد.

او توضیح داد که، لوگو معمولا از خیلی خیلی کوچک، تا خیلی خیلی بزرگ تعبیر می شود. و انجام آن همیشه آسان نیست. بنابراین، من فکر می کنم سادگی و خوانایی کلیدی است.

صرف نظر از افسانه هایی که در مورد لوگو اپل وجود دارد، جانوف به عنوان یکی از برجسته ترین طرح های لوگو سازمانی در جهان شناخته شده است که به مدت ۳۷ سال تا سال ۲۰۱۴ زنده مانده است.

لوگو اپل به راحتی تفسیر می شود. به همین دلیل است که اپل هرگز اطلاعات مربوط به نام شرکت را در آرم قرار نداده است. راب جانوف موفق شد هویت خود را به اپل، که ساده و قدرتمند است، مورد پسند استیو جابز قرار دهد. ما امیدواریم که این مقاله در مورد تاریخچه طراحی لوگو اپل مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. تیم آدان لوگو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان جهت طراحی لوگو می باشد. جهت سفارش با ما تماس بگیرید.

کار حرفه ای و قیمت مناسب را از ما بخواهید

Share:
Call Now Button